Obchodné podmienky
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti spoločnosti vlny magda, s.r.o. so sídlom Palánok 1, Nitra 949 01, IČO: 55 675 255, DIČ: 2122061095, ktorá je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka číslo: 61236/N (ďalej len "vlny magda"), a našich zákazníkov, ktoré vyplývajú z kúpnej zmluvy uzavretej medzi spoločnosťou vlny magda ako predávajúcim a zákazníkom ako kupujúcim prostredníctvom internetu a predmetom ktorých je kúpa a predaj tovaru cez internetový obchod umiestnený na stránke www.vbavlnke.sk
Objednávka a uzavretie zmluvy
Vybratím tovaru a jeho vložením do nákupného košíka si zvolíte želaný tovar. Ak sa rozhodnete nákup dokončiť, v košíku vyberiete spôsob dopravy a platby, pristúpite k objednávke, kde vyplníte pripravený formulár. Po vyplnení údajov a odoslaní objednávky (potvrdením funkcie "Záväzne objednať") bez zbytočného odkladu obdržíte email o prijatí Vašej objednávky. Doručením tohto potvrdzujúceho e-mailu o prijatí vašej objednávky (akceptácia objednávky), ktorý obsahuje všetky potrebné informácie o objednávke, dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy. V prípade, ak nebudeme môcť Vašu objednávku z nejakého dôvodu vybaviť, určite Vás budeme bezodkladne kontaktovať telefonicky, alebo emailom.
Ceny
- Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné vrátane 20 % DPH.
- Pri zľavnených produktoch je uvádzaná aj bežná cena pre porovnanie, ktorá je však prečiarknutá.
- Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
- V uvedených cenách nie je zahrnutá cena dopravy.
Uplatnenie zľavového kódu
Overiť a uplatniť svoj zľavový kód môžete pred ukončení nákupu v nákupnom košíku. Kupón sa použije po odoslaní objednávky. Takto uplatnená zľava neplatí už pre zľavnené tovary. Zľavové kódy sú nezlúčiteľné s inými akciami a dačekovými akciami. Po uplatnení zľavového kódu počas akcie s darčekom k nákupu, bude darček z nákupu vymazaný.
Dodanie
Tovar odosielame spoločnosťou Packeta.sk na vybrané výdajné miesto alebo kuriérom na adresu v rámci krajín uvedených v nákupnom košíku. Keďže je možné objednať len tovar, ktorý máme skladom, balík s Vašou objednávkou expedujeme do 24 hodín od prijatia vašej objednávky (počas pracovných dní) v prípade, že ste si zvolili platbu na dobierku a do 24 hodín od prijatia platby za vašu objednávku v prípade platby prevodom na náš účet (počas pracovných dní). Číslo účtu obdržíte vo výzve na zaplatenie po odoslaní objednávky spolu s variabilným symbolom. Doručenie Vášho balíka po odoslaní už neovplyvníme ale spoločnosť Packeta obvykle doručuje prijaté zásielky nasledujúci pracovný deň. Dostupnosť tovaru uvedená pri každom tovare znamená, či vybraný tovar máme na sklade, alebo je momentálne nedostupný. Dodanie tovaru záleží od zvoleného spôsobu prepravy, ktorý sa vám zobrazí priamo v nákupnom košíku a tiež ho budete mať uvedený v ďalšej emailovej komunikácii s nami. Spolu s tovarom Vám zašleme faktúru. Ak vám tovar alebo oznámenie o uložení zásielky nebolo doručené ani 3 dní po prijatí SMS a emailu o odoslaní, kontaktujte nás prosím, chyba sa predsa stať môže.
Zákazník je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie. Prevzatie tovaru zákazník písomne potvrdí v dodacom liste, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku.
Platba za tovar (spôsob platby)
Za objednaný tovar môže zákazník zaplatiť troma spôsobmi a to:
- Dobierkou (pri doručení tovaru)
- Online prevodom (Kartou MasterCard, VISA)
- Darčekovým poukazom, ktorý si môžete u nás zakúpiť
Zrušenie objednávky
Ak si prajete zrušiť Vašu objednávku, ktorá ešte nebola vybavená, čo najskôr nás kontaktujte s číslom Vašej objednávky. Ak ste Vašu objednávku zároveň aj zaplatili, peniaze vám vrátime najneskôr do 7 dní na váš účet, z ktorého ste platbu odoslali.
Vyhradzujeme si právo stornovať Vašu objednávku na tovar, alebo časť objednávky, ak Vám ho nebudeme schopní dodať z dôvodu vypredania tovaru, alebo v uvedenej cene. O stornovaní objednávky vás budeme informovať telefonicky alebo e-mailom.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako "Zákon") podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou - napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť formulár uvedený nižšie.
3. Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
4. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
5. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
6. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
7. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Reklamovanie a vrátenie tovaru - odstúpenie od zmluvy
Možnosť vrátiť tovar bez udania dôvodu máte do 14 kalendárnych dní od prevzatia balíčka. Nepoužitý a nepoškodený tovar nám na vlastné náklady vrátite spolu so žiadosťou o vrátenie peňazí podľa inštrukcií obsiahnutých v tejto žiadosti. Na základe Vašej žiadosti, po prijatí spätnej zásielky a kontrole tovaru Vám bude vrátená suma za nepoškodený tovar. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom nad rámec potrebný na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Vrátiť použitý hygienický tovar nie je možné, nakoľko je ďalej nepredajný! Vrátenie peňazí je možné bezplatne na Váš účet, alebo na adresu poštovou poukážkou s tým, že v prípade platby poštovou poukážkou Vám bude vrátená suma znížená o 1.00 €.
Peniaze budú vrátené čo najskôr po prijatí, najneskôr však do 7 dní od prevzatia vrátenej zásielky.
Vrátenie preplatkov a nesprávnych platieb
V lehote do 10 dní Vám budú vrátené prípadné preplatky z Vašich objednávok a tiež prijaté platby s nesprávnym variabilným symbolom, ktoré neboli automaticky spárované! V prípade bankového prevodu nezabudnite zadať správny variabilný symbol, skladajúci sa z čísla 1 a čísla Vašej objednávky!
V prípade, že kupujúci je podnikateľ (nákup na IČO), nákup sa riadi obchodným zákonníkom a riešenie odstúpenia je na uvážení predávajúceho. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany bude tovar vrátený na náklady predávajúceho späť. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady.
Záruka
Na tovary poskytujeme zákonom stanovenú záručnú dobu 24 mesiacov, ktorá neplatí pre spotrebný tovar. Záruka začína plynúť dňom prevzatia objednávky. O reklamácii nás prosím vopred informujte emailom. Viac informácií, ako aj reklamačný formulár nájdete v sekcii reklamácie.
Alternatívne riešenie sporov
Ak nie ste spokojný s vybavením Vašej objednávky, dodaným tovarom, jeho kvalitou alebo našimi službami, napíšte nám na eshop@vbavlnke.sk. Pokiaľ sme Vašu reklamáciu nevybavili k Vašej spokojnosti alebo ak si myslíte, že sme mohli narušiť Vaše práva, môžete podľa zákona 391/2015 Z.z. podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
Subjektom určeným na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s internetovým obchodom V bavlnke vedeným firmou vlny magda, s.r.o., sídlom Palánok 1, 949 01 Nitra je Slovenská obchodná inšpekcia www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk). Vy ako spotrebiteľ máte právo vybrať si, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obrátite.
Ako spotrebiteľ môžete na podanie návrhu na alternatívne riešenie sporu využiť európsku platformu pre riešenie sporov.
Alternatívne riešenie sporov môže uplatniť len koncový spotrebiteľ, fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 Eur, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. môže od vás za začatie riešenia sporu požadovať úhradu poplatku do výšky 5 eur s DPH. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. alebo kliknutím na vyššie uvedenú stránku.
Práva a povinnosti zmluvných strán
1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
2. Kupujúci je povinný:
- a. prevziať objednaný tovar
- b. zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu
- c. prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní
3. Predávajúci je povinný:
- a. dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene
- b. spolu s tovar alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka
Newsletter a e-maily od nás
Pri vytvorení objednávky si môžete vybrať, či chcete od nás dostávať pravidelné informácie o novinkách a akciách nášho internetového obchodu (priemerne raz týždenne). Možnosť zasielať newsletter si viete zvoliť aj individuálne na stránke zadaním svojej e-mailovej adresy, prípadne kliknutím na odkaz v rámci e-mailu, ktorý sme vám odoslali. Samozrejme, zo zasielania newsletterov sa môžete kedykoľvek odhlásiť. Na Vašu e-mailovú adresu vás budeme informovať aj o vybavovaní Vašej objednávky, dostupnosti a nedostupnosti produktov a taktiež Vám budeme zasielať zľavovú poukážku, v prípadoch, keď Vám v súlade s týmito obchodnými podmienkami vznikol nárok na zľavu. Všetkým zaregistrovaným zákazníkom môžeme nepravidelne (maximálne niekoľkokrát ročne) posielať dôležité informácie, ktoré súvisia s prevádzkou nášho internetového obchodu a využívaním zákazníckych výhod. Ak vás e-maily od nás obťažujú, napíšte nám, prosím, e-mail na vbalnke.eshop@gmail.com
Záverečné ustanovenia
Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi v bavlnke a jej zákazníkom, a sú pre obe strany záväzné. Vo veciach neupravovaných týmito Obchodnými podmienkami sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka v prípade koncového zákazníka a Obchodného zákonníka v prípade nákupu živnostníkom, či iným podnikateľským subjektom.
Prevádzkovateľ sa zaväzuje dodať správny druh tovaru podľa popisu bez vád a v cene, ktorá bola platná v čase kúpy. Pokiaľ je objednaný tovar na sklade, zaväzujeme sa tiež zabaliť a odoslať objednávku do 24 hodín, počas pracovných hodín, v pracovné dni. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za oneskorené doručenie tovaru zavinené doručovateľom (výdajné miesto, kuriér).
Zákazník sa zaväzuje pravdivo uviesť v objednávke všetky potrebné údaje nevyhnutné na doručenie objednávky do formulára pri ukončení nákupu. Všetky právne vzťahy vznikajúce medzi prevádzkovateľom a zákazníkom sa riadia právnymi predpismi SR.
Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňa 01.09.2023.